איך להפוך למעצב אופנה?

עולם האופנה הינו עולם מרתק וססגוני, בו הצבעים מתנגשים עם הבדים ויוצרים יצירות לתפארת. מעצב אופנה, הוא איש מקצוע היודע במיומנותו בשימוש בהיבטים העיצוביים, יחד עם מיומנויות טכניות והינו בעל היכרות עמוקה עם עולם האופנה. כמו בכל תחום בעולם העיצוב, מעצב אופנה חייב להיות בן זמנו, להיות מעודכן ורגיש לכל השינויים וההתפתחויות סביבו ויחד עם זאת חייב שתהיה לו הכירות עם סגנונות מגוונות של התרבות המקומית והבינלאומית.

אם תחום האופנה מעניין אותך, ישנם מספר של מוסדות לימודים שיאפשרו לך לימודי אופנה לשביעות רצונך.לימודי עיצוב אופנה הינם לימודים מעניינים למדי ומעודדים ביטוי אישי, יצירתי ומקורי.  מוסדות לימודיים שונים מאפשרים רישום ללימודי אופנה בתור מסגרת של השכלה אקדמאית (תואר ראשון) או במסגרת קורס. ישנם מוסדות לימודיים בעל שם, ידוע ומוניטין המעניקים לנלמדים כלים לעיצוב האופנה יחד עם המוניטין שלהם. לבוגרי מוסדות לימודים אלו קל יותר להתברג בשוק העבודה, מה שהופך את לימודים במוסדות אלו  ל"שווים" יותר.

לימודי עיצוב אופנה מעניקים, הן ידע עיוני והן ידע מעשי בתחום האופנה. נושאים שנלמדים בקורס לרוב שונים במוסדות לימודיים השונים, אך כולם מתרכזים בהכרות עם עולם האופנה ועם סגנונות העיצוביים שבו, כגון:סריגה, רקמה, עיצוב המוצר, סטיילינג, טיפול במשטחים, תקשורת חזותית ועוד. הלימודים המעשיים, באים על ידי ביטוי ביצירת גזרות וסגנונות תפירה שונים, הכרות מעמיקה עם טקסטיל ועבודה מעשית עם בדים יחד עם ביצוע הסטיילינג. לימודים עיוניים מתרכזים ברוב בהיסטוריה והתפתחות של עולם האופנה.

עבודה בתחום עיצוב האופנה משלבת דימיון וכישרון יחד עם עבודה מעשית קשה. כדאי מאוד, לבקר באופן אישי במוסד לימודים בו יילומד עיצוב אופנה, כדי להתרשם, לשוחח עם המרצים, להתבונן בעבודות גמר של הבוגרים ולהתחבר למקום באופן רגשי, על מנת שהחלטה שתתקבל תהיה שלמה.

יש לזכור, כי לימודי אופנה מעניקים ראיה מרחבית עם שימת דגש על הסביבה, החומרים, העיצובים והטרנדים המודרניים, מה שהופך את מקצוע מעצב אופנה לכזה מעניין ומרתק, חדשני ומקורי בכל עת.