מהו קורס חשמלאי מוסמך

קורס חשמלאי מוסמך הינו קורס אשר מכשיר אדם שמעוניין להיות חשמלאי מוסמך בהכשרתו ובמקצועו. הקורס מבוסס על שינויים מתמידים בתחום החשמל ולכן תוכן הלימוד בו לעולם יהיה עדכני בהתאם למתרחש בשוק העבודה.

את הקורס ניתן ללמוד בכל מוסד אקדמאי ברחבי הארץ כמעט. ההכשרה נערכת באופן תיאורטי ובאופן מעשי במשך שנתיים, כאשר הכוונה היא ללימודים במהלך שני ימים בשבוע וסך כולל של אלף ושמונים שעות לימוד, על פי הוראת משרד התמ"ת. הקורס מוכר גם על חשבון הפיקדון לחיילים משוחררים.

קורס חשמלאי מוסמך – הלימודים
במהלך לימודי קורס חשמלאי מוסמך עוברים התלמידים השתלמות בנושאי החשמל השונים, התלמידים מקבלים הכשרה טכנית תיאורטית בתחומי מתמטיקה, פיזיקה, מחשבים, אנגלית טכנית, תורת החשמל ומכונות חשמל, אלקטרוניקה, פיקוח ובקרה, בטיחות בחשמל וכמובן עבודה מעשית. הדגש בקורס הוא למידה והבנה של מערכות החשמל הנמצאות במבני מגורים ותעשייה והיכולת לתכנן מערכות כאלו ולדעת לתחזק אותן. הלימודים נעשים בפיקוח משרד התמ"ת ונציגיו ומעודכנים באופן שוטף.

האם שווה ללמוד מקצוע זה?
כשאנו אומרים שווה, אנו מתכוונים לשכר. השכר המוצע במשק לחשמלאי שנושא תעודת חשמלאי מוסמך הוא שכר גבוה. קורס חשמלאי מוסמך הוא קורס מבוקש ומוכר כאחד המשתלמים. חשמלאי אשר נושא את התעודה, יכול לדרוש מחירים בהתאם לרמת ההכשרה שלו וצובר קהילת לקוחות נאמנים עם הזמן, זאת בשל מיעוט בבעלי התואר חשמלאי מוסמך. בדרגות הגבוהות של חשמלאים המצב רק משתפר מכיוון שהביקוש גובר ומספר האנשים המוסמכים לעבודה פוחת. הדרגות הבאות הן חשמלאי ראשי וחשמלאי מתח גבוה, לאחר מכן ישנה דרגת מהנדס חשמל. הדרך לדרגות הבאות גם היא ארוכה ולא קלה, אך בהתאם השכר והתנאים עולים.