לימודי עיצוב גרפי – תוכנות לעיצוב גרפי

לימודי עיצוב גרפי שהפכו לאחרונה לנפצים ביותר מתמקדים בעיקר בלימוד תוכנות עיצוב ותרגולם. מעצב גרפי מודרני חייב להתמצאות היטב בטכנולוגיות ממוחשבות מתקדמות, מכוון שתחום תקשורת חזותית נתמך במלואו ע"י תוכנות לעיצוב גרפי וחשיבה יצירתית של המעצב. תוכנות עיצוב רבות ממלאות את השוק ומתעדכנות בקצב רב . מתוך שלל תוכנות לעיצוב גרפי בחרנו בשימושיות ביותר גם לרמה של מעצבים מתחילים וגם למקצוענים. בסקירה שלהלן ריכזנו  מבחר של תוכנות הפופולאריות והחשובות ביותר. אם בכוונתך להשקיע בלימוד תוכנות עיצוב הרשימה הבאה תהיה לעזרתך בבחירת תוכנה מתאימה:

פוטושופ – Photoshop
פוטושופ היא תוכנה השימושית והפופולארית ביותר בקרב אנשי תקשורת חזותית. תוכנת פוטושופ מהווה חלק מחבילת תוכנות בתחום גרפיקה שפותחו ע"י חברת אדובי  ונותנת כלים משוכללים בעיבוד תמונה סטטית כמו ציור ותמונת צילום , אך יש בה גם אפשרויות עיצוב אנימציה.

אילוסטרייטור – Illustrator
עוד פרי תוצרת חברת אדובי – תוכנה לציור ועיבוד תמונות כולל אפשרויות תלת מימד ועריכת תמלילים. יתרונה של אילוסטרייטור שבעבודה היא לא דורשת התערבויות של תוכנות אחרות ולכן היא מועדפת ע"י מעצבים רבים.

אפטר אפקטס – After Effects
מתוך חבילת תוכנות של חברת אדובי ומתמקדת ביצירת אנימציה ואפקטים בקטעי ווידאו. רבים מכנים אותה פוטושופ של ווידאו בשל אפשרויות רבות לעריכת ווידאו.

אדובי בריג' – Adobe Bridge
מאפשרת ניהול וארגון קבצים של תמונות, אורים ווידאו. התוכנה משמשת כממשק לתוכנות פוטושופ, אילוסטרייטור ואפטר אפקטס. באדובי בריג' קיים אוסף גדול של אפקטים מוכנים לשימוש מהיר.

פלאש – Flash
תוכנת פלאשמספקת מבחרגדול של כלים ליצירה ועריכה של קטעי מולטימדיה. היא שימושית ליצירת סרטוני אנימציה רגילים ותלת ממדיים. התוכנה מאוד פופולארית בקרב אנשי מקצוע העוסקים בתחום תקשורת חזותית.

אינדיזיין – InDesign
בעזרת תוכנת אינדיזיין  ניתן לצור ולערוך טקסטים ותמונות ולהפיק פליירים , חוברות ועיתונים. התוכנה מהווה מן הוצאה לאור שולחנית ושימושית מאוד במשרדי פרסום רבים.

פרימייר פרו – Premiere pro
תוכנה שהיאמעבדה לעריכה מקצועית של סרטוני ווידאו המספקת אפשרויות רבות לעבודה בתחום זה כולל מיזוג קטעים, הוספת טקסטים , אפקטים , אנימציה ועוד.

תוכנות לעיצוב גרפי שריכזנו עבורכם כאמור הם רק חלק קטן משלל תוכנות הקיימות , אבל בהחלט הם התוכנות הפופולאריות ביותר ומכסות את מירב הצרכים של מעצב גרפי מקצועי. מכללות רבות בארץ מציעים לימוד תוכנות עיצוב במגוון קורסים לגרפיקה ממוחשבת בהיקפים ובמחירים שונים.

לקבלת מידע אודות אפשרויות לימוד בתחום עיצוב גרפי בארץ ניתן להיעזר באתר www.studychoice.co.il שמספק מידע על מחירי קורסים המבוסס על דיווחי גולשים ומציע שירות מעקב אחר הצעות לימוד מיוחדות במחיר קבוצתי למשתמשים באתר .