לימודי הנהלת חשבונות – תנאים ואופי הלימודים

לימודי הנהלת חשבונות נראים אולי כמו עוד מקצוע ריאלי בתוך מגוון המקצועות הניתנים כיום ללמידה, אך במבט מעמיק יותר אל תוך הלימודים והמקצוע עצמו, ניתן למצוא מקצוע שהוא לא רק מעניין, אלא גם אחד כזה שמבטיח קריירה של ממש.

 לימודי הנהלת חשבונות – מקצוע חיוני

שלא כמו במקצועות אחרים כדוגמת פיזיקה, מדעי המדינה, מדעי הרוח ועוד, אשר בהם ככל שמתרבים בוגרי התואר הראשון והשני, הוא נעשה פחות רלוונטי, ואינם מוצאים באמת עבודה בתחום בסיום הלימודים, לימודי הנהלת חשבונות עובדים קצת אחרת, מכיוון שבכל ארגון ישנו צורך מהותי במנהלי חשבונות.

 תנאים לכולם

אל תתנו למילה "חשבון" להטעות אתכם. העבודה אכן דורשת גישה לחישובים והתנהלות נכונה במשרד, אך היא לא מצריכה ידע עילאי בחמש יחידות במתמטיקה ואפילו לא ארבע. כיום, ניתן להתקבל אל לימודי הנהלת חשבונות גם ללא תעודת בגרות כלל ואפילו רק עם 12 שנות לימוד. באופן הזה, גם מי שלא השיג תעודת בגרות כשהיה נער, מקבל הזדמנות שנייה לקריירה של ממש ועבודה מכניסה לטווח ארוך.

 אופי לימודי הנהלת חשבונות

לימודי הנהלת חשבונות אינם מתקיימים כמו תואר של שלוש שנים או אפילו שנתיים, אלא למשך חצי שנה פחות או יותר. במהלך הלימודים, עוברים על כל הכללים הבסיסיים החשובים בעבודה היום יומית בתוך צוות הנהלת חשבונות או אפילו במשרדים קטנים יותר. כך למשל, לומדים את אופי רישום המידע, עבודה מול גורמים חיצוניים למשרד, אימות מסמכים חשבונאיים, עריכת דו"חות, דינים ממשלתיים רלוונטיים כמו ביטוח לאומי ועוד מגוון נושאים חשובים לתפקיד.

 ובסיום הלימודים?

בסיום הלימודים, בוגר התעודה להנהלת חשבונות, יכול להציע את עצמו במגוון בתי עסק אשר צריכים תמיכה בהנהלת החשבונות השוטפת. כמו כן, ניתן להיכנס אל תוך משרד רואי חשבון ולעבוד עם בתי עסק רבים.

בנוסף לכל זה, האינטרנט שנכנס לחיינו משפיע באופן משמעותי על התחום ויכול לסייע רבות במציאת עבודה ואף לעבוד באופן קל ונוח. כל מה שצריך לעשות הוא להקים אתר, אליו יגיעו לקוחות שונים אשר מחפשים תמיכה בהנהלת חשבונות ולאחר מכן לעבוד עם עסקים רבים אשר נמצאים בכל הארץ ואפילו בעולם, ולא רק במקום מגוריכם.