לימודי ניהול רשתות

רשת מחשבים היא למעשה כל חיבור בין שני מחשבים ומעלה. רשת מחשבים משמשת לצורך העברת מידע, שימוש באמצעים חיצוניים משותפים כמו סורקים, מדפסות ועוד. בעקבות התפתחות הטכנולוגיה בשנים האחרונות ניתן למצוא כמעט בכל מקום עבודה מחשבים, ובכל מקום כזה ישנה גם רשת מחשבים.

רשת מחשבים דורשת תפעול ותחזוקה באופן שוטף אחרת נוצרים בעיות תקשורת כל הזמן. במקום לקרוא  לטכנאי רשתות בכל פעם שיש בעיה ולבזבז זמן וכסף רב חברות וארגונים רבים מעסיקים מנהלי רשתות. התפקיד של מנהל הרשת הוא תפקיד חיוני, מנהל הרשת הוא יותר מסתם טכנאי פשוט שבא לתקן בעיה ספציפית. מנהל הרשת דואג לתחזוקה ולתקינותה של הרשת באופן שוטף כיוון שכל בעיה קטנה ברשת משביתה את החברה וגורמת לבזבוז זמן יקר. תפקידים נוספים של מנהל הרשת הם להתקין ציוד רשתות חדש, ולדאוג לאבטחת הרשת כיוון שהיא מאכלסת מידע פרטי של החברה שלפעמים יכול להיות רגיש.

כפי שניתן לראות מקצוע ניהול הרשתות דורש ידע מקצועי ואחראיות רבה. בשל התפקיד המורכב של מנהל הרשת, כל חברה או ארגון צריכות מנהל רשת אחראי, מקצועי ובעל ניסיון בתחומו ולכן רוב בוגרי קורס ניהול רשתות יעוסקו בהתחלה בתור מנהלי רשת זוטרים או טכנאיי רשת ורק לאחר שצברו ניסיון בתפקיד יוכלו למצוא תפקידים יותר בכירים. לא סתם נמשכים צעירים רבים ללמוד ניהול רשתות השכר בתחום גבוה, מנהל רשת זוטר או טכנאי רשת בלי הרבה ניסיון ישתכר במומצע בין 6000 ₪ ל- 10,000 ₪, ומנהל רשת בכיר או ראש צוות ישתכר במומצע בחודש בין 10,000 ₪ ל- 15,000 ₪.

ניתן ללמוד ניהול רשתות במגוון מוסדות ברחבי הארץ במגוון מסלולים שונים המתמחים בטכנולוגיות שונות כמו: MCITP, LINUX, CCNE, MSCE, SISCO ועוד. במהלך לימודי ניהול רשתות לומדים על סוגי רשתות, כיצד לחבר וליצור רשת, כיצד להרכיב ולבדוק ציוד רשתות ( רכזים, נתבים, כרטיסי רשת ועוד), אבטחת אינטרנט, ועוד נושאים רבים. יש לציין שבסוף הקורס יצטרכו המשתתפים להיבחן בבחינות חוץ אותם עורכות החברות הבינלאומיות כמו מייקרוסופט וסיסקו, מי שעובר את הבחינות מקבל תעודת מנהל רשת מוסמך בינלאומית. בוגרי לימודי ניהול רשתות יוכלו להשתלב בקלות בשוק העבודה בעקבות הביקוש הרבה של אנשי מקצוע בתחום.

לסיכום ניהול רשתות הוא תפקיד מורכב הדורש מבעל המקצוע אחריות רבה, מקצועיות וניסיון רב, אך מדובר בתפקיד נחשק עם שכר נאה ומקומות תעסוקה רבים ולכן כל מי שמתאים לתחום ובעל ידע במחשבים שווה לשקול לימודי ניהול רשתות.