לימודי עיצוב גרפי – מיהו המעצב ומה נלמד ?

מיהו המעצב הגרפי?

מעצב גרפי הוא למעשה איש שיווק ופרסום, שמבצע את עבודת הפרסום הלכה למעשה. מעצב גרפי הוא בפועל אדם שהוגה רעיון והופך אותו למוחשי. לא משנה אם מדובר בלוגו, כרזה או תפריט, כולם, מעשה ידיו של המעצב הגרפי וככל שיהיו מושכים ומתוחכמים יותר כך יעלה הערך של המוצר המפורסם.

הרעיון העומד מאחורי לימודי עיצוב גרפי, הוא ללמוד כיצד לאפיין את רצונותיו ותפיסתו של האדם הממוצע ולתרגם אותם לעיצוב בצורה ובטקסט. כיום מרבית החברות מבינות שעיצוב גרפי הוא הדרך המהירה שלהם לליבו ולכיסו של הלקוח שלהם ולכן הם מחפשים מעצב גרפי מקצועי ומוכשר שיבצע עבורן את עבודת השיווק והפרסום על הצד הטוב והרווחי ביותר.

לימודי עיצוב גרפי

לצורך לימודי עיצוב גרפי אין דרישות מיוחדות. ברמת העיקרון יש צורך בכישרון ראשוני ובגישה למחשב, כדי להקל עלינו בעתיד את לימוד התוכנות הגרפיות איתן נעבוד. באופן כללי עיצוב גרפי איננו שונה מכל סוג אחר של אומנות, רק שמטרתו לגרום ללקוח לפעול. לימודי עיצוב גרפי ינסו לעזור לנו לפתח חשיבה עצמאית ומקורית וכמו כן ילמדו אותנו על הקשר שבין עיצוב להשפעה ולמכירה. תנאי הקבלה ברוב המוסדות יהיה הגשת תיק עבודות בתחום רלוונטי כמו צילום, אומנות וכו', או ראיון אישי ואפילו תרגיל שיוכיח יצירתיות וכוונה. אורך הקורס ינוע בין 150 עד 250 שעות לימוד וזאת בהתאם למסלול הקורס ולמוסד בו נלמד הקורס. הקורס יילמד באופן תיאורטי, אך גם יינתן דגש לפן המעשי. כמו כן, הוא יכלול לא מעט תרגול עצמאי בבית. כדי לשפר את יכולתנו העיצוביות, עלינו לתרגל רבות במהלך הקורס ולאחריו.

לימודי עיצוב גרפי – מה נלמד?

בקורס עיצוב גרפי נלמד רבות על נושאים כגון קומפוזיציה, צבע, קורס צילום בסיסי, ציור. כמו כן נלמד על הליך ההבאה לדפוס ועל התוכנות הגרפיות הפופולאריות כגון פוטושופ ודומיו. בנוסף חלק חשוב מלימודי עיצוב גרפי יהיה לימוד השיווק והפרסום והבנת הצורך בפנייה השיווקית ללקוח. כל אלה ועוד יילמדו במהלך לימודי עיצוב גרפי וייבחנו באמצעות תרגיל מסכם.