התפתחות מוקדמת לפעוטות / מה לומדים בגיל הרך?

כל אחד מאיתנו בתור הורה רוצה להעניק לילדו את הטוב ביותר ותמיד יחשוב על הדרך הטובה ביותר לעניק לילדו את החינוך הנאות ואת ההרגלים שיעזרו לו להתמודד עם החיים.בעשור האחרון נתגלו וקמו עשרות שיטות להתפתחות המוקדמת של ילדינו ואחדים מהם זכו לאהדה רבה בקרב הורים בישראל ובעולם.
בעבר רוב שיטת להפתחתות המוקדמת של פעוטות, הסתכמו בהתפתחות הפיזיולוגית של הילד.

בשנים האחרונות תובנה בנוגע לחשיבותה של רוחניות לצד חיות הפיזית-תודעתית שלנו ושל ילדינו הולכות ומתרחבות. עקב כך, רוב שיטות להפתחתות מוקדמת של פעוטות וילדים ביצעו שכתוב והתאימו את עצמן למציאות הנוכחית, כמו גם שילבו הגישה הפיזית עם גישה הרוחנית, דבר שיוצר נתיב התפתחותי מוגדר שונה בהרבה ממה שהיה מקובל לפני דור.

להלן תיאור קצר של השיטות הפופולריות ביותר יעזרו בהתפתחות מוקדמת של ילדיכם:

שיטת גלן דומן:
שיטה זו מתרכזת בהתפתחות מוטורית מגיל לידה. לדברי שיטת דומן הפתחתות מואצת של מוח מתחילה בגיל אפס תינוק יכול לעקל כמויות עצומות של מידע. הוא ממליץ ללמד את התינוק לעשות כל מה שאפשר בכל דרך שאפשר. התפתחות בשנה הראשונה של תינוק מעניקה יסודות חזקים מאוד לשארית חייו בעתיד.

שיטת איידטיקה:
שיטה זו מתרכזת ביכולת לדמיין חפץ שאינו נמצא בשדה הראיה שלנו
לרוב האנשים קל לעשות את זה, כאשר הם חושבים על אובייקט, הם רואים אותו, מרגישים אותו , או אפילו ידעו לומר מה צבעו או טעמו. השיטה מלמדת ילדים לחשוב בתמונות ובחפצים, מה שמאפשר להחזיק בזכרון מידע כמותי רחב טווח ולשחרר את הזיכרון מהמידע המיותר. השיטה מאפשרת לימוד מהיר יחסית של מקצועות חישוביים ומופשטים כמו מטמקיה ופיזיקה. ילדים "מחיים" את המספרים בקלות ולא יצטרכו לשנן וינהנו ממתמטיקה. כמו כן, יהיו מסוגלים הילדים לזכור שורה ארוכה של דברים, שלא קשורים זה לזה.

שיטת ססיל לופן:
שיטת לופן נוצרה מניסיונה של ססיל לופן לחנך את בנותיה, בדרך הטובה ביותר שתפתח את האינטלקט שלהן, ובו זמנית, התהפוך אותן לאנשים בריאים מבחינה פסיכולוגית/רוחנית. שיטתה של ססיל משלימה של שיטתו של דומן על ידי השילוב המצויין מעלה של פיזיולוגיה ורוחניות והיא מעניקה עצות פרקטיות להורים.

כאמור קיימות שיטות רבות המדברות על ההתפתחות המוקדמת של ילדים, אך יש לזכור, כי לילדינו כבר מגיל לידה אישיות משלהם וכל אחד מהם זקוק לגישה אישית ומיוחדת לו. ריבוי השיטות מעניק אפשרות של בחירה נבונה והמתאימה ביותר לילדיהם ואתם כהורים יכולים לעמוד בהצלחה במשימה זו.