יעוץ פסיכולוגי להורים

להיות הורים
הורות הינה אחת המשימות הקשות ביותר שנתמודד איתה בחיינו. הילדים שלנו חווים שינויים מהותיים, הן ברמת ההתפתחות הפיזיולוגית, הנפשית והקוגניטיבית, במהלך תקופה קצרה יחסית, כאשר שינויים אלה יכולים להביא איתם קשיים בהסתגלות ובהתמודדות עם מצבים מסוימים. אנו בתור הורים אמורים לספק לילד שלנו מקום בטוח ותומך ולא תמיד אנחנו מסוגלים לבצע זאת בכוחות עצמנו. זאת הסיבה כי איננו צריכים להתבייש באופציה של יעוץ פסיכולוגי להורים.

הורים רבים לילדים בכל הגילאים, החל מהינקות ועד גיל ההתבגרות, מוצאים את עצמם במצבים מסוימים בהם הם צריכים לקחת החלטה הורית כלשהי והם אינם יודעים באיזה דרך לבחור, או לחילופין איזו דרך תהיה המתאימה ביותר לילד שלהם. הסביבה הקרובה שלנו מייעצת לנו, אנחנו קוראים על שיטות וטכניקות רבות וכל המידע רק מבלבל אותנו יותר. כאשר הבעיות מורכבות, הדבר החכם ביותר לעשות יהיה לפנות לשירות יעוץ פסיכולוגי להורים.

יעוץ פסיכולוגי להורים – מאילו הסיבות כדאי לגשת?

יעוץ פסיכולוגי להורים יכול לסייע לנו במקרים רבים כמו ילדים עם קושי בגמילה מחיתול או מוצץ, ילדים עם בעיות שינה, בעיות שליטה בצרכים או אפילו חרדות נטישה קיצוניות ובלתי נשלטות. גם בעיות חברתיות שההורים לא מצליחים לפתור לבד אצל הילד הם סיבה מספקת על מנת לפנות ליעוץ פסיכולוגי להורים.

מהו יעוץ פסיכולוגי להורים
יעוץ פסיכולוגי להורים הוא למעשה סדרת פגישות של שני ההורים עם פסיכולוגי ילדים. בפגישות אלה ינסו השלושה לייצר פירוט מדויק של מאפייני הילד שלהם, הן ברמה הרגשית, חברתית, תפקודית ועוד. במידת הצורך יגיע גם הילד לצורך אבחון על ידי הפסיכולוג. במרבית המקרים מטרת יעוץ פסיכולוגי להורים תהיה הקניית כלים להורים לייצר קשר אמפטי וקרוב עם ילדם, וזאת מבלי לוותר על תפקידם כהורים מציבי גבולות כשצריך.

טיפול פסיכולוגי להורים או לילד?

בעבר נהגו לחשוב שאם לילד יש בעיה מורכבת, עליו לעבור טיפול אצל מטפל ולא בעזרת ההורים הלא מקצועיים או מיומנים. כיום יותר ויותר הורים בוחרים דווקא בשיטה של יעוץ פסיכולוגי להורים. לעיתים הבעיה היא בגישה החינוכית שהם נוקטים והקניית כלים נכונה יותר להורות בהחלט פותרת את הבעיה.