לימודי ניהול רשתות ומטרות הקורס

מהי רשת?

רשת היא למעשה חיבור של מספר מחשבים תחת קורת גג אחת. קיימות כיום רשתות ביתיות, אך גם רשתות עסקיות. כמעט בכל עסק ישנם מעל לשני מחשבים ולכן הצורך ברשת מחשבים גובר. חיבור מחשבים לרשת מאפשר שמירה טובה יותר על מידע והעברת קבצים בתוך הרשת בלבד. כמו כן ניתן לשלוט על כל המחשבים דרך מחשב ראשי ואפילו לחבר את כולם לאותם עזרים ממוחשבים כמו מדפסת או סורק ופקס, וזאת מבלי הצורך בחיבור כל מחשב לעזרים משלו. הצורך ברשת עולה בכל הקשור לעסקים, אך גם בבית רשת יכולה להועיל. באמצעות הרשת ניתן לשתף קבצים, לתקשר ואפילו לחבר את כל המחשבים למדפסת אחת. כל מה שצריך לעשות הוא לקרוא למנהל רשתות שיקים עבורנו את הרשת באופן חד ופעמי ומאז החיים שלנו יהפכו לקלים יותר הן בבית והן במשרד.

לימודי ניהול רשתות

בעידן המחשבים בו אין עסק שלא קיימים בו שני מחשבים לפחות, עולה הצורך במנהל רשתות. לימודי ניהול רשתות נכנסים לתוך קטגוריית לימודי המחשבים והם תחום שנדרש יותר ויותר. קורס לימודי ניהול רשתות נותן כלים לניהול בסיסי ומתקדם של רשת מחשבים, כמו כן לומדים על אופן פיקוח, התנהלות תקינה של הרשת ואבטחת המידע העובר בין המשתמשים השונים. לצורך לימודי ניהול רשתות יש צורך בידע קודם בתחום המחשבים, הן ברמת החומרה והן ברמת התוכנה. ככל שהידע הקודם יהיה רב יותר כך נוכל לצלוח את קורס לימודי ניהול רשתות בהצלחה רבה יותר. שני הקורסים הפופולאריים ביותר כיום ללימודי ניהול רשתות הם מבית מייקרוסופט והם קורס MCITP וקורס MCSE, כאשר בסיומם נקבל תעודת הסמכה של מייקרוסופט.

מטרת קורס לימודי ניהול רשתות

קורס ניהול רשתות אמור להכשיר אותנו לנהל רשת, לפקח על המידע העובר בה ועל אבטחת המידע שלה. מנהל רשתות טוב ידע להתמודד עם תקלות חומרה ותוכנה ועם כל בעיה ברשת המחשבים עליה יהיה אמון. מנהל רשתות מקצועי ידע לפתור את התקלה במהירות האפשרית, כדי לאפשר לרשת לחזור ולתפקד באופן שימזער את הנזקים לארגון. לימודי ניהול רשתות יקנה למנהל הרשתות את הכלים להתמודדות עם מצבים שונים ומגוונים בעתיד ויכין אותו לכל סוג של תקלה.