לימודי עיצוב גרפי

בעידן המודרני התקשורת החזותית מספרת ומגלה לנו עולם מלא ברגשות,תחושות וראיונות. עולם זה, קורא ומגרה אצלנו את הצורך ליצור ואנו בן רגע, יכולים להפוך לבורא ראיונות ויוצר יצירות חומרניות. אם גם אצלך, ישנו פן באישיות, שקורא לך להגשים את רצונך ליצור, תוכל לפנות ללימודים בתחום עיצוב.

אחד הנתיבים בתחום לימודי העיצוב – הינו עיצוב גרפי. עיצוב גפי עוסק בהעברת מסרים, על ידי שילובים של טקסט ותמונה. נכון להיום, מקצוע מעצב גרפי נדרש ביותר בשוק העבודה ומעצב גרפי יכול להשתלב במספר תחומים בשוק, כגון: עיצוב אריזות, עיצובים לבית הדפוס, עיצוב אתרים באינטרנט, עיצובי וידאו, אנימציה ואיורים.

לימודי עיצוב גרפי משלבים לימודים מעשיים של תוכנות גרפיקה ואנימציה ממוחשבת, כגון:פוטושופ, אילוסטרייטר, מאיה, פריהאנד, קורל דרו ועוד, כמו גם נושאים הקשורים להבנה של עיצוב גרפי, כגון: תולדות העיצוב, קומפוזיציה, תקשורות חזותית, שיווק, מיתוג, עיצוב אתרי האינטרנט ועוד יותר מזה.

ניתן ללמוד לימודי עיצוב גרפי מספר רב של מכללות בכל רחבי הארץ. רק באזור המרכז ישנם כ20 מכללות שונות בהם ניתן ללמוד קורס עיצוב גרפי. תנאי קבלה לקורס זה קלים למדי ובדרך כלל כוללים ידע באנגלית והכרת המחשב. בכל מסד לימודים משך הלימודים הוא שונה, אך בדרך כלל הקורסים הקצרים בני מספר חודשים מגיעים לכ200 שעות והקורסים המקיפים יותר של שנה או שנתיים יכולים להגיע עד ל800 שעות לימוד.
בהתאם לכך, ישנה התפלגות של עלויות בקורסים שונים. עלות של קורס בן כמה חודשים נאה בין 5000 ש"ח לבין 8000 ש"ח ועלות של קורס מקיף נאה בין 16,000 ש"ח לבין 20,000 ש"ח.

בסיומו של קורס עיצוב גרפי, בוגרי הקורס יוצאים עם תיק עבודות המשמש אותם ככלי למציאת העבודה. תיק העבודות בנוי מעבודות עיצוב שביצע הבוגר, כגון: עיצובי לוגו, הזמנות, פוסטרים, באנרים ושאר פרטים עיצוביים הקשורים לתחום ההתמחות שבו הבוגר מעוניין לעבוד.

נכון לתקופתינו, מקצוע המעצב הגרפי נחשב למקצוע יוקרתי, משתכר היטב וכאמור משביע רצון עבור אלו מאיתנו שמעוניינים להעשיר את חייהם על ידי יצירות מדהימות.