קורס עוזר בטיחות

קורס עוזר בטיחות נחשב לאחד הקורסים הנפוצים והפופולאריים ביותר, היות והיום ישנו ביקוש גבוה למקצוע. יש לזכור כי החוק מחייב הימצאות של עוזר בטיחות בכל אתר בנייה, אשר מתבצעות בו עבודות לצורך בניית מבנה שגובהו מעל 7 מטר ושטחו מעל 1000 מ"ר. היות ואנו חיים במדינה שכל הזמן גדלה ומתפתחת, ניתן למצוא לא מעט אתרים המכילים עבודות בנייה העומדות בתנאים האלו. למעשה, המינוי של עוזר הבטיחות חייב להירשם בפנקס האתר ועל גבי שילוט בולט וברור באתר עצמו. מדובר על תפקיד חשוב וחיוני, היות ועוזר הבטיחות חייב לסייע למנהל האתר לשמור על הבטיחות במקום ולוודא כי כל תקנות הבטיחות נשמרות בהתאם לחוק.

קורס עוזר בטיחות – מה כדאי לדעת בנושא?

קודם כל, חשוב להבין כי על מנת לקבל תעודה של עוזר בטיחות, יש צורך לעבור קורס רלוונטי בנושא. מדובר על קורס בן 45 שעות, אשר אמור לספק לתלמידים את כל הידע והמידע הרלוונטי, במטרה לאפשר להם להכיר את הנושא לעומק ולסייע לשמור על הבטיחות באתרי הבנייה בארץ. רק תלמידים שעברו את הקורס בהצלחה ועמדו בכל התנאים והמבחנים שלו, רשאים לקבל את התעודה המיוחלת ולהתחיל לעבוד בתחום. לכן יש צורך לעבור את הקורס במכללה מוכרת וידועה, שתוכל לספק קורס מקצועי המועבר על ידי אנשי המקצוע המנוסים והאיכותיים ביותר בתחום. יש לוודא מראש כי המכללה שמעבירה את הקורס אושרה על ידי מנהל הבטיחות במשרד העבודה, היות ויש צורך באישור מיוחד לצורך ביצוע הקורס. 

כדאי לדעת כי על מנת להתקבל לקורס, יש צורך להגיע לגיל 18, היות ולא ניתן לעבור את הקורס לפני הגיל הזה. כמו כן, על מנת להשתתף בקורס יש צורך להוכיח לפחות שניים של עבודה באתרי בנייה, היות ואנשים שאין להם מספיק ניסיון בתחום, אינם יכולים להתקבל. על מנת להוכיח את הניסיון, יש צורך להצטייד במכתב רשמי מהמעסיק, אשר מכיל את לוגו החברה, תאריך וחותמת עם חתימה. המסמך חייב לפרט את כל הפרויקטים בהם עבד המועמד, מהות העבודה שלו ומשך ההעסקה שלו בכל פרויקט.