תעודת מנהל חשבונות מטעם המדינה

תעודת מנהל חשבונות מטעם המדינה היא תעודה מוכרת ומוערכת בשוק העבודה. התעודה ניתנת בסמכות משרד הכלכלה (משרד התמ"ת לשעבר) והיא מעניקה אפשרות לבוגרי הקורס לעסוק באופן מקצועי בתחום ניהול החשבונות במקומות העבודה הרבים אשר זקוקים למקצוענים בתחום. תחום החשבונאות נהנה מדרישה גוברת והולכת בשוק העבודה וזאת בכל מסגרות העבודה השונות בין אם בזירה הארגונית, העסקית, הפרטית והמדינית. כל גוף העוסק עם כספים בין אם זה למטרות רווח או תשלום זקוק למנהל חשבונות (ולפעמים לצוות מנהלים) אשר יתנו מענה מקצועי ונכון לאתגרים השונים הקיימים במקצוע.

תעודת מנהל חשבונות מטעם המדינה ניתנת לאותם בוגרים שסיימו בהצלחה את אחד ממסלולי הלימוד במסגרת תחום החשבונאות המוצעים על ידי משרד הכלכלה. הקורס הראשוני והבסיסי ביותר הינו קורס הנהלת חשבונות סוג 1+2 אשר נלמד במשך תקופה של כשנה וכולל 390 שעות לימוד בסה"כ. בוגריו שסיימו בהצלחה את מטלות הקורס ועמדו בכל דרישותיו כולל מבחני ההסמכה החיצוניים יהיו זכאים לקבל את התעודה – מנהל חשבונות סוג 2 באישורו של משרד הכלכלה ומטעם המוסד המסמיך. כמו כן, ישנם קורסי המשך בתחום הנהלת החשבונות בדוגמאת קורס הנהלת חשבונות סוג 3 וקורס חשבונאי מדופלם שלהם תנאי קבלה תלויי הכשרת המתעניין והם מזכים את בוגריהם גם כן בתעודת מנהל חשבונות מטעם המדינה.

כמו שצוין מקודם אפשרויות התעסוקה הן רבות ומגוונות. הן גורמות לצעירים וצעירות רבות לקחת צעד נבון בחייהם ולפנות לאפיק לימודי התעודה בתחום על מנת לקבל מקצוע והכשרה פרקטית ואיכותית, הכוללת את מהות העבודה, שימוש תוכנות החשבונאות השונות וכניסה נוחה לשוק העבודה, מלווה בידע וארגז כלים אישי ומקצועי.

לימודי הנהלת חשבונות נלמדים בפריסה ארצית, מגוון מוסדות לימוד ובתי ספר לחשבונאות מציעים את מסלולי הלימוד בין כותליהם. הדרישה העצומה גורמת לתחרות תמידית על התלמידים ולפתיחת מסלולים בתדירות גבוהה. דבר חשוב ביותר שצריכים המתעניינים לשים לב אליו כאשר הם נרשמים למוסד הלימודי אשר מציע להם את מסלול הלימודים הוא לבדוק שאכן אותו מוסד קיבל את אישורו של מפקח מטעם משרד הכלכלה לקיים את מסלול הלימודים.